oes oes .

oes

محصولات بهداشتی

طبق گفته سازمان‌های مصرف‌کننده، از نظر زیست‌محیطی، توجه به فرمولی که با آن مواد شوینده ماشین لباسشویی سنتی تولید می‌شوند، مهم است. به عنوان مثال، فسفات ها بخشی از بخش خوب پاک کننده های لباسشویی خانگی هستند. اشکال اصلی این نمک های اسید فسفریک تجزیه آهسته آنها و این واقعیت است که آنها می توانند برای مدت طولانی در فاضلاب باقی بمانند.

سولفونات ها (مواد سورفکتانت که به جدا کردن کثیفی از لباس کمک می کنند) و عطرهای حساسیت زا مانند لیمونن (استخراج از پوست مرکبات) و سیترونلول (موجود در روغن سیترونلا) نیز ترکیبات رایج در این نوع محصولات هستند . مصرف کنندگان و کاربران (OCU) منتشر شده در سال 2020.

ناپدید شدن طبیعی
اصطلاح "زیست تخریب پذیر" به یک مرجع در تبلیغات این بخش تبدیل شده است و به محتوای آن از موادی اطلاق می شود که می توانند توسط اقدامات بیولوژیکی تجزیه شوند. به عبارت دیگر به طور طبیعی و در مدت زمان کوتاهی ناپدید می شوند و در نتیجه ظرفیت آلایندگی آنها به حداقل می رسد . برخی از تولیدکنندگان محصولات بهداشتی اشاره می کنند که با قرار گرفتن در فیلترهایی با غلظت کمتر نسبت به شوینده های معمولی به مراقبت از ماشین لباسشویی و افزایش عمر مفید آن کمک می کنند.

BBVA-مواد شوینده-محیط-تمیزکننده-ماشین لباسشویی-خانه-پایداری-لوازم

بنابراین، یک شوینده زیست محیطی باید زیست تخریب پذیر باشد، فاقد فسفات باشد و با موادی مانند روغن های گیاهی (جایگزین فرآورده های نفتی)، آنزیم هایی که جایگزین فسفات ها و اسانس ها بدون عناصر مضر هستند ساخته شود.

یکی از توصیه‌های سازمان‌های مصرف‌کننده برای کاهش اثرات زیست‌محیطی و حفظ مکانیک ماشین‌های لباسشویی، تنظیم میزان مواد شوینده با توصیه سازنده است. OCU توضیح می دهد: "با افزودن بیشتر لکه ها را بهتر پاک نمی کند." بنابراین توصیه می شود برای محاسبه دوز، برچسب را بررسی کنید و ظرفیت دستگاه، سختی آب و میزان کثیفی لباس را در نظر بگیرید.

چشم به برچسب
مهرهای تایید شده (به عنوان مثال از سازمان صدور گواهینامه ارگانیک Ecocert ) برای راهنمایی خرید و تشخیص محصولات اکو مفید هستند. شوینده های طبیعی آنهایی هستند که حاوی مواد زیست تخریب پذیر واقعی هستند و حضور مواد مصنوعی را به 5 درصد از ترکیب آنها محدود می کنند. در حالی که شوینده های طبیعی ساخته شده با مواد ارگانیک حاوی حداقل 10 درصد مواد حاصل از کشاورزی ارگانیک هستند.

برچسب ها نیز برای شناسایی محصولات کم آلاینده ضروری هستند. یکی از پرکاربردترین ها در جهان، Ecolabel است که از سال 1992 در اتحادیه اروپا رسمیت دارد و برای بسیاری از محصولات اعمال می شود. در مورد شوینده‌ها، برای استحقاق آن، نباید حاوی محصولات شیمیایی مانند فسفات‌ها یا میکروپلاستیک‌ها (ذراتی با اندازه کوچک که توسط فیلترها حفظ نمی‌شوند و از طریق ماهی به بستر رودخانه‌ها، دریا یا حتی در رژیم غذایی انسان می‌رسند) باشند.

بسته بندی نیز مهم است
همچنین مهم است که از بسته بندی های کوچک خودداری کنید تا زباله کمتری تولید شود. دقیقاً مطالعه OCU به بسته بندی به عنوان یک عامل کلیدی در تأثیرات زیست محیطی مواد شوینده (و هر محصول دیگر) اشاره می کند که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد اگرچه می تواند به اندازه خود محتوا آلوده کننده باشد.

نویسندگان گزارش می‌گویند: «برای تأیید اینکه آیا مواد شوینده به محیط زیست احترام می‌گذارند یا نه، جنبه‌های بسته‌بندی مانند وزن بسته‌بندی در هر دوز و درصد پر شدن را اندازه‌گیری می‌کنیم». به طور کلی، شوینده های پودری بدترین میزان پر شدن را نشان می دهند. به عنوان یک علت، "تولید کنندگان به فشرده شدن پودر در هنگام حمل و نقل و ذخیره سازی اشاره می کنند، اما هنوز نتایج ضعیف توجیه نشده است".

این مطالعه متعهد به جایگزینی بسیار پایدارتر است : فروش عمده ، اگرچه تشخیص می دهد که در این بخش گسترده نیست، اگرچه در حال حاضر با انواع دیگر محصولات دیده می شود.

BBVA-خرید-شوینده-محیط-لوازم-خانه-تمیز کردن-خانه-لباس-پایداری
آگاهی زیست محیطی
نتیجه مثبت دیگر این است که مصرف کنندگان در هنگام خرید این محصولات بیشتر به جنبه های زیست محیطی توجه دارند.

OCU پروژه Clean (با تامین مالی برنامه حقوق، برابری و شهروندی اتحادیه اروپا) را برای اندازه گیری ردپای زیست محیطی مواد شوینده، علاوه بر نظر مصرف کنندگان در نظرسنجی انجام شده در سپتامبر 2020 در چندین کشور، راه اندازی کرده است.

شاید به دلیل اینکه سطح آگاهی زیست محیطی در حال رشد است، سطح تقاضا برای کنترل محصول نیز در حال افزایش است. بنابراین، 52٪ از بلژیکی ها و ایتالیایی ها مشورت کردند و 59٪ از اسپانیایی ها و پرتغالی ها می گویند که به اطلاعات چاپ شده توسط تولید کنندگان روی برچسب ها، بسته بندی ها و تبلیغات اعتماد ندارند، در واقع آنها آنها را " ابزار بازاریابی صرف برای پنهان کردن اثر آلاینده واقعی " می دانند. این محصولات

90 درصد از افراد مورد بررسی در اسپانیا معتقدند که نحوه ارائه اثرات زیست محیطی مواد شوینده خانگی باید استاندارد شود، چه با یک لوگوی خاص و چه با مقیاس رنگ. تنها 11 درصد خود را به خوبی در مورد اثرات زیست محیطی آگاه می دانند.

منبع:» دیکالا


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۰:۰۰ توسط:abas موضوع: نظرات (0)